24 November 2009

Pengalaman Semasa Pergi Ke Putrajaya

















Pada 17.10.2009 hingga 19.10.2009 saya telah pergi ke Bangi,Selangor, menaiki Kereta berwarna hijau bersama saudara saya, YOSNI NOJANNAH Binti YONG.
Saya pada masa itu saya telah tinggal bersama saudara saya di Bangi berhampiran
dengan asrama UKM. Saya telah sampai di sana kira-kira pukul 1.30 pagi.
Pada petang hari,saya telah pergi ke suatu tempat iaitu Putrajaya sampai di sana kira-kira 5.10 petang.Saya telah berada di perkarangan Pejabat Perdana Menteri & Masjid putra.
Pada masa itu saya telah berjalan singgah-singgah ke Masjid Putra. Di sana, saya telah masuk
dan dapati di dalamnya sejuk sehingga saya hendak tidur di sana. Pada pukul 7.00 malam,
saya telah pergi ke Masjid TUANKU MIZAN ZAINAL ABIDIN, di Sungai Besi, di sana saya
bersembahyang di sana juga saya melihat arah kiblat semuanya cermin, di kiri kanan saya
semuanya tasik bagaikan taman bunga-bunga. Dan sempat juga saya tangkap gambar di masjid tersebut. Masa saya hendak balik, saya tersesat mencari selipar jepun dan akhirnya saya dapat pentunjuk untuk mencarinya.
Pada akhir sekali saya melawat UKM & Tasik Cempaka di sana saya melihat
semua pemandangan institusi-institusi yang besar-besar sehingga saya berasa membawa tuah. Dan saya bermain di Tasik Cempaka. Di sana, saya melihat habitat flora & fauna
yang bersih. Dan saya balik ke Kulai pada pukul 2.15 pagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan