04 November 2009

BERHATI-HATI DENGAN FILEM '2012'


Selaku umat Islam kita seharusnya sedar bahawa kejadian akhir zaman atau lebih tepat dipanggil Hari Kiamat atau End of The Day sememangnya akan berlaku. Namun tahun 2012 seperti yang disebutkan dalam filem tersebut adalah bercanggah dengan kepercayaan kita sebagai umat Islam. Tarikh berlakunya kiamat adalah berada di bawah kekuasaan Allah S.W.T. dan tiada siapa pun mengetahuinya. Namun begitu berdasarkan fiksyen yang dipaparkan, saya akur bahawa gambaran kiamat sebenarnya adalah lebih dahsyat lagi. Gambaran fiksyen yang difilemkan mungkin hanya 0.01% sahaja.

Oleh kerana cerita tersebut sesuatu yang berbentuk mitos maka saya mengajak umat Islam menolak mitos tersebut. Namun dalam apa juga keadaan sekalipun, umat Islam mesti menyediakan bekalan untuk menghadapi Hari Kiamat yang tarikhnya berada dalam gengaman Allah S.W.T.

Sudahkah anda bersedia menghadapi Hari Kiamat ???


AMARAN :
UMAT ISLAM BOLEH MENONTON FILEM TERSEBUT TETAPI HARUSLAH MEMBETULKAN AKIDAH MENGENAI HARI KIAMAT TERLEBIH DAHULU. KANAK-KANAK HARUS MENDAPAT BIMBINGAN IBU BAPA TERLEBIH DAHULU.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan