25 November 2009

Sijil Penghargaan Kerana Menceriakan Taman Herba


Pada 26.11.2009 (Khamis) ... saya telah mendapat panggilan telefon daripada Cikgu Ismail. Rupa-rupanya ada perkara penting. Bila sampai di sekolah, Cikgu Ismail telah mengucapkan tahniah kepada saya sambil menyampaikan Sijil Penghargaan kerana saya telah membantu Cikgu Ismail dan abang-abang serta kakak Pembantu Makmal menyiapkan dua lot Taman Herba Beraroma di kawasan SMK Kelapa Sawit. Memang benar, sepanjang lepas PMR hari tu ... saya telah membantu Cikgu Ismail menyiapkan Taman Herba Beraroma. Hasilnya, persekitaran sekolah menjadi cantik, indah dan saya merasa bahagia sekali dengan sekolah SMKKS. Saya memuji usaha Cikgu Ismail kerana beliau sangat rajin membuat keceriaan sekolah. Cikgu lain semuanya malas nak turun padang. Asyik duduk dalam bilik guru sahaja. Menurut Cikgu Ismail, taman herba patut diwujudkan kerana generasi sekarang sudah tidak mengenal mana satu pokok tongkat Ali dan mana satu pokok kacip Fatimah, apatah lagi pokok-pokok yang lain. Rakan-rakan di sekolah saya hanya tahu pokok kelapa sawit, sawit, sawit sahaja ... ha ha ha ha ...
Untuk tujuan itu, saya sekali lagi mengucapkan terima kasih kepada Cikgu Ismail kerana memberi penghargaan kepada saya dan saya akan ingat jasa-jasa beliau. Sesiapa yang ingin berkenalan dengan beliau atau ingin mendapatkan anak pokok serta khasiat pokok herba, bolehlah berhubung dengan saya dan saya akan panjangkan kepada Cikgu Ismail nanti. Awek-awek yang chunnn pun boleh berkenalan dengan Cikgu Ismail ... sebab Cikgu Ismail hensem orangnya ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan