01 November 2009

Pengalaman semasa pergi ke rumah Cikgu Ismail












Pada 25.10.2009, saya bersama adik saya, Muhammad Hamdi pergi ke rumah Cikgu Ismail tetapi saya menaiki bas tambang dengan hanya cuma dua orang hanya RM 2.50 setiap seorang.

Pada masa itu juga saya mendapat pengalaman bila saya setiap sekali telefon dengan dia, tetapi saya tunggu lama sampai saya ingin rasa nak berputus asa sampai adik saya nak balik tetapi dengan fikiran tajam, saya terus pergi masuk ke IOI mall dan pergi ke dalamnya dengan menunggu cikgu sampai datang.

Bila cikgu sampai di depan "bus stop" saya terkejut bila saya lihat kereta tak macam biasa.Kereta seperti kereta kancil dan masuk sahaja saya rasakan saya lihat Bandar Putra melihat rumah-rumah cantik bagai taman-taman syurga yang indah.

Bila saya sampai ke rumah cikgu semua penuh pokok pisang dan rumah bagaikan istana raja yang bersemayam di singgahsana.Sampai sana juga sempat makan-makan dengan cikgu waktu saya tak makan dari pagi tadi.

Semasa saya bercakap dengan dengan cikgu,saya bertanyakan tentang motor yang cikgu ingin di beli kepada saya.Pada itu juga, saya macam nak sampai hendak mengantuk sampai pukul 4:15 petang. Pada itu juga, saya di beri oleh sepasang baju dengan muatan tiga beg dan seutas pisang tanduk yang diberikan oleh cikgu.

Dan akhir sekali, saya dihantar oleh Cikgu Ismail ke Kampung Sri Paya sampai ke dalam dan cikgu berkata pada saya yang semua rumah saya di kelilingi pokok tebu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan